Önskemål om hem

ÖNSKELISTA OM LILLA ROSS MAN´s NYA HEM:

Livslångt:
Ett hem där han får vara aktiv flera år framöver och när det är dax får njuta av pensionärslivet.

Hästkunskap:
Seriös familj med hästkunskap om shetlandsponnyns behov.

Stall, Hagar och Ponnykompisar:
Mycket utevistelse tillsammans med andra ponny, gärna shettisar
Rymlig box i stall med god ventilation

Träning och Tävling:
Viktigast är regelbunden träning och motion i form av körning, ridning, tömkörning...
Gärna till tävling (ej trav) då Lilla Ross Man älskar det! Att åka transport och komma till nya miljöer gör livet värt att leva! Han är en shettis som trivs med att vara i centrum.

Körning:
Jag tror att Lilla Ross Man skulle passa utmärkt som körponny, enbet, två- eller fyrspann. Eller bara köras aktivt hemma. Eller tror....JAG VET ATT HAN ÄR EN UNDERBAR KÖRPONNY!

Ridning:
Lilla Ross Man tycker att det är jättekul att ridas, men eftersom barn växer snabbt säljer jag inte till ett hem där ridningen är enda motionen. Dessutom kräver han en rutinerad ryttare.

Personlighet:
Lilla Ross Man är en underbart snäll personlighet som är lätt att älska.
Han gör allt för sin människar och sviker aldrig, en vän man alltid kan lita på!


Kommentarer
Postat av: Camilla

Hejsan!
Vill bara säga att det är jättekul när man ser en sån här seriös annons, och att folk inte bara "skänker" bort sina hästar, bara för att de växt ur dem!
Lill Rossman skulle varit perfekt hos oss.. Vi bor på en skogsgård med stoooora kuperade hagar, skog varvat med gräshagar. Jag skulle haft honom som körhäst till mig och mina barn, ocg han skulle fått vara med i skogen och dra fram vilt och lite småstockar, det kanske han skulle gillat!
Och min granne är lärare på ponnytravet i Örebro, så hon skulle ha hjälpt mina killar att lära sig köra och kanske tävla lite!
Man vi har inte stallet klart än....
Hoppas du hittar en bra matte/husse till honom!
MVH - Camilla i Askersund!

2008-01-04 @ 19:06:35
Postat av: Lina svarar

Hej Camilla!

Tack för det du skriver! Själv blir jag också ledsen av alla annonser där shettisar mer eller mindre skänks bort.

Shettisar är helt klart en underskattad ponnyras. Låter man dem utvecklas kan säkert många bli lika roliga att hantera/köra som Rosse!

Lilla Ross Man betyder mycket för mig och det är viktigt för både honom och mig att han kommer till rätt hem.

2008-01-15 @ 18:13:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0